مراحل دریافت سند تک برگ املاک

مراجعه به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی

حالت اول اینکه سند مالکیت شما از نوع سند‎های دفترچه‎‎ای و منگوله دار قدیمی است و قصد تبدیل آن به سند های تک برگ را دارید که در این صورت باید مستقیما “به اداره ثبت اسناد و املاک محل وقوع ملک خود مراجعه کنید. حالت دوم اینکه سند مالکیت به نام فروشنده‎ی ملکی است که به تازگی آن را قولنامه کرده و خریده‎اید و باید سند را سریعتر به نام خود انتقال دهید

استعلام سند قبلی

استعلام سند قدیمی به این دلیل است که مشخص شود سند در رهن بانک یا دادگاه یا زندان یا … نیست و یا اینکه قبلا به کسی انتقال داده نشده است.

 تسویه حساب با شهرداری محل وقوع ملک

برای صدور سند تک ‎برگ فروشنده ملکی که قرار است مالکیت آن انتقال داده شود باید از قبل بدهی‌های خود را با شهرداری تسویه کرده باشد.

مراجعه به اداره دارایی

هر فروشنده اعم از شخص حقیقی یا حقوقی برای انتقال و واگذاری املاک خود و صدور سند تک ‎برگ، باید مالیات نقل و انتقالات املاک ناشی از این واگذاری را با توجه به ارزش معاملاتی ملک خود به اداره دارایی محل وقوع ملک پرداخت و گواهی آن را برای تحویل به دفترخانه دریافت کند.

مراجعه به اداره ثبت محل وقوع ملک

در این مرحله باید به اداره ثبت املاک مربوطه مراجعه کنید و فرم درخواست صدورمالکیت خود را با دقت تکمیل کرده و ارائه کنید. تمام اطلاعاتی که در این فرم درخواست وارد می‎کنید یکی از مبناهای درج اطلاعات روی سند تک ‎برگ شما است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *